درسهای اریک کیم از مارتین پار
عکاسی خیابانی با مارتین پار -۳

مارتین پار عکاسی خیابانی مجله عکس نوریاتو
عکاسی خیابانی با مارتین پار -3Reviewed by نوریاتو on Sep 23Rating: 5.0عکاسی خیابانی با مارتین پار -3 | عکاسی خیابانی | مجله عکس نوریاتومارتین پار یکی از اثرگذارترین عکاسان مستند معاصر است. عکاسی بریتانیایی که یکی از اعضای آژانس عکس مگنوم به شمار می رود. او سبک عکاسی منحصربه فردی دارد .

ترجمه اختصاصی نوریاتو: مارتین پار یکی از اثرگذارترین عکاسان مستند معاصر است. عکاسی بریتانیایی که یکی از اعضای آژانس عکس مگنوم به شمار می رود. او سبک عکاسی منحصربه فردی دارد و برای عکاسی از موضوعات به ظاهر کسل کننده، شناخته شده است. پرسر و صداترین اثر او مربوط به پروژه ای به نام آخرین پاتوق(The Last Resort)  در سال ۱۹۸۶ است؛ پروژه ای که به مسافران طبقه متوسط بریتانیایی در منطقه ساحلی نیوبرایتون می پردازد. The Last Resort تاثیر زیادی در دنیای عکاسی به جای گذاشت.

به گزارش مجله عکس نوریاتو، مارتین پار در عکس های خود از رنگ های روشن و همچنین لنز واید استفاده می کند. مارتین پار در کنار عکاسانی مانند بروس گیلدن و ترنت پارک، از عکاسان مهم در حوزه عکاسی خیابانی به شمار می رود.

 

هر روز در این مجموعه مقاله، یکی از درسهایی که  اریک کیم از مارتین پار در حوزه عکاسی خیابانی آموخته است را مرور خواهیم کرد:

 

۳٫ سخت گیر باشید

 

چاک کلوز، عکاس برجسته آمریکایی در این زمینه به عکاسان جوان توصیه ای می کند: ” منتظر این نباشید تا چیزی به شما الهام شود. الهام گرفتن برای آماتورها است. بهترین ایده ها در فرآیند انجام پروژه به دست آید. بنابراین باید گفت که الهام امری غیر ضروری و به نوعی فریبنده است. ممکن است فکر کنید که باید قبل از انجام کار، ایده ای عالی داشته باشید اما از نظر من به چنین چیزی اصلا نیاز نخواهید داشت.”

 

در حال حاضر مارتین پار، ۶۰ ساله است و هنوز هم پر انرژی به فعالیت اش ادامه می دهد. همزمان پروژه های تجاری و شخصی اش را انجام می دهد درحالیکه که به نقاط مختلف جهان هم سفر می کند و گاهی آثارش را هم در گالری ها به نمایش می گذارد.

 

اگر می خواهید تبدیل به عکاس خیابانی بزرگی شوید، داشتن استعداد فقط کافی نیست. ممکن است استعداد به پیدا کردن ایده های خوب کمک کند اما به تنهایی کافی نیست. باید برای عکاسی زمان بگذارید.

 

با نگاه کردن به کارهای عکاسان بزرگ مانند مارتین پار متوجه می شوید که آنها به طور خارق العاده ای در عکاسی سخت گیر هستند. عمرشان را در این کار می گذارند و فقط استعداد یا ایده خاصی ندارند.

 

مترجم: سعیده فراهانی

دیدگاه شما