روایت پاتریک ویلک از مردم قوم داگومبا در شمال غنا
داگومبا

پاتریک ویلک مجله عکس نوریاتو
داگومباReviewed by نوریاتو on Oct 5Rating: 5.0داگومبا، مجموعه عکس مستند پاتریک ویلک | آموزش عکاسی مستند اجتماعی | مجله عکس نوریاتوپاتریک ویلک عکاسی فرانسوی است که عکاسی را به صورت خودآموز فراگرفته است. ویلک بخش زیادی از عمر خود را خارج از فرانسه گذرانده و اکنون در پاریس زندگی می کند.

ترجمه اختصاصی نوریاتو: پاتریک ویلک عکاسی فرانسوی است که عکاسی را به صورت خودآموز فراگرفته است. ویلک بخش زیادی از عمر خود را خارج از فرانسه گذرانده و اکنون در پاریس، هنگ کنگ و کینشاسا (پایتخت کنگو) زندگی می کند. او در کارهایش به دنبال نشان دادن تصویری از آفریقا است که از آنچه که رسانه های عمومی تاکنون به تصویر کشیده اند، عمیق تر باشد.

 

به گزارش مجله عکس نوریاتو، مجموعه عکس “با یک انگشت نمی توان سنگی را بلند کرد”  درباره قومی به نام داگومبا در شمال غنا است. پاتریک ویلک در استیتمنت این مجموعه می گوید:

 

” ساخت این مجموعه بزرگترین چالش در سبک عکاسی من بود. در این مجموعه، همه چیز از اساس و ابتدا با استفاده از مواد موجود به صورت محلی، ساخته شده است. از هیچ فتوشاپ یا مونتاژی استفاده نشده و به همین دلیل زمان زیادی را صرف ساخت آن کردم. این مجموعه به منابع بیشتری در مقایسه با سبک های عکاسی متعارف نیاز داشت. اما فکر می کنم که اگر فقط برای تجربه بشری به ساخت چنین مجموعه هایی بپردازید، همان طور که رویکرد من نیز تلاشی در جهت رمزگشایی فرهنگ محلی بود و همچنین اگر آن را به گونه ای طراحی کنید که به لحاظ هنری مناسب باشد، می توانم بگویم که ارزش آن از سایر مجموعه های عکس متعارف، بیشتر خواهد بود. چنین مجموعه هایی به برقراری ارتباط نزدیک با مردم، نیاز دارند.

 

ضرب المثلی داگومبایی می گوید که با یک انگشت نمی توان سنگی را بلند کرد. به این معنی که باید با کمک یکدیگر، کارهای بزرگ را انجام داد. منحصرا شش صحنه برای این مجموعه ساخته شد که تصدیق کننده ضرب المثل و فرهنگ غنی داگومبا بود؛ صحنه هایی که به درک اینکه چگونه تاریخ و سنت ها به واقعیت های امروز و چالش های پیش رو شکل می بخشند، کمک می کرد.

 

برای این پروژه با یانا یاکوبا (پادشاه داگومبا)، رئیس های عالی رتبه مختلف، ریش سفیدها، نوازندگان، دانشگاهیان، محققان اسلامی و کشیش های سنتی مصاحبه کردم. اگرچه فرهنگ داگومبا، به شدت تحت تاثیر اسلام است، اما بسیاری از اهالی این فرهنگ هنوز به ارواح و خدایان قدیمی اعتقاد دارند و به آنها احترام می گذارند. به منظور تمثال گرایی بصری و فرهنگی دقیق، صنعت گران و هنرمندان محلی در ساخت این مجموعه دکوراتیو بزرگ به من کمک کردند.

 

 

مترجم: سعیده فراهانی

 

دیدگاه شما