توماس استروث؛ از پرتره های خانوادگی تا مناظر شهری

توماس استروث مجله عکس نوریاتو
توماس استروث؛ از پرتره های خانوادگی تا مناظر شهریReviewed by نوریاتو on Jul 1Rating: 5.0توماس استروث ؛ از پرتره های خانوادگی تا مناظر شهری | عکاسی شهری | عکاسی پرتره محیطی | مجله نوریاتوتوماس استروث عکاس آلمانی متولد 1954 است. کارهایش موضوعات و سوژه های مختلفی را به تصویر می کشد؛ نمایش تصاویر خانوادگی، جنگل ها و مناظر وسیع شهری.

ترجمه اختصاصی نوریاتو: توماس استروث عکاس آلمانی متولد ۱۹۵۴ است. کارهایش موضوعات و سوژه های مختلفی را به تصویر می کشد؛ نمایش تصاویر خانوادگی، جنگل ها و مناظر وسیع شهری.

 

به گزارش مجله عکس نوریاتو، ستروث از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۰ مشغول تحصیل در رشته نقاشی در آکادمی دوسلدورف بود.

 

در سال ۱۹۷۶ با ۴۹ عکس در نمایشگاهی دانشجویی که در دانشگاه برگزار شد، شرکت کرد؛ در این عکس ها سعی کرده بود با استفاده از پرسپکتیو و تقارن مرکزی (centralized symmetry) خیابان های خشک دوسلدورف را نشان دهد. عکسهای ساده ای که هیچ دستکاری دیجیتالی در آنها انجام نشده بود.

توماس استروث مجله عکس نوریاتو

یک سال بعد طی سفری ۲ ماهه به انگلستان و سفری یک ماهه به پاریس در سال ۱۹۷۹، مناظر شهری را ثبت کرد؛ بعد از آن بیشتر مجموعه هایش از مناظر شهری رم (۱۹۸۴)، ادینبورگ (۱۹۸۵)، توکیو (۱۹۸۶) و دیگر مکان ها را به صورت سیاه و سفید ثبت کرد.

 

در دهه ۱۹۸۰ فضای «پرتره های خانوادگی» او را به خود جذب کرد که بعضی هایش را تک رنگ و برخی دیگر را رنگی گرفته است.

 

در سال ۱۹۸۹ این عکاس مشغول مجموعه عکس مشهورش یعنی مجموعه «عکس های موزه» شد.

 

که تصویر بازدیدکنندگان برخی عمارت ها و موزه های بزرگ دنیا از جمله موزه لوور پاریس، آکادمیا ونیز، پانتئون رم، موزه هنر شیکاگو را در آن ثبت کرده است. ضمن اینکه عکس هایی از مردم موقع بازدید از کلیساهای رم و ناپل گرفته است.

 

توماس استروث از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۶ مشغول پروژه های شخصی بود و کارش را با عکاسی از جنگلهای استرالیا، چین، اروپا، آمریکا و ژاپن شروع کرد.

 

بعد سراغ ثبت لحظه های بازدید مردم از مکان های نمادین مثل فضاهای توریستی یا مکان های زیارتی رفت. غیر از این کارها در سال ۲۰۱۰ عکاسی از اماکن علمی  وتکنولوژیک مثل ایستگاه های فضایی، تجهیزات هسته ای، کارخانه های داروسازی و سایت های مشابه را انجام داد.

 

بعد از اینکه این عکاس مستعد پورتفولیوی خود را با پرتره های خانوادگی تکمیل کرد، گالری National Portrait (گالری هنری در لندن) به او ماموریت داد تا از دوک ادینبورگ و ملکه الیزابت دوم عکاسی کند.

 

در سال ۲۰۰۷ او به عنوان یکی از هنرمندان انجمن Atlantic Center for the Arts پذیرفته شد.

 

 

دیدگاه شما