موضوعات مهم

به دنبال مفاهیم عمیق در عکاسی چشم انداز باشید شش درس درباره عکاسی از جول استرنفلد- 3

به دنبال مفاهیم عمیق در عکاسی چشم انداز باشید

ترجمه اختصاصی نوریاتو: جول استرنفلد در سال ۱۹۴۴ در نیویورک متولد شد. او یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین عکاسان معاصر است. عکس های رنگی بزرگ او که عنوان «چشم اندازهای آمریکایی» را دارد، یکی از تحول آمیزترین کارهای رنگی در چند دهه گذشته بوده است. زمانی که عکاسان مهم، فقط از فرمت سیاه و سفید برای عکاسی استفاده می کردند.

 

به گزارش مجله عکس نوریاتو، رنگ عنصر مهم کارهای استرنفلد است. او در کتاب چشم اندازهای آمریکایی به بررسی منظره های تغییر یافته به دست بشر در ایالات متحده می پردازد. برای تهیه این کتاب، استرنفلد از موضوعات عادی مانند شهرهای توسعه نیافته و منظره های بی نظیر استفاده کرده است.

 

استرنفلد بعد از این کتاب، به مدت ۳ سال با فولکس واگن کوچکی به سراسر آمریکا سفر می کند و از منظره های این کشور عکاسی می کند. وقتی که او برای عکس های رنگی و بزرگ چشم انداز مشهور می شود، شروع به عکاسی خیابانی می کند. یک دوربین لیکا می خرد و به خیابان های شیکاگو و نیویورک می رود.

 

تقریبا می توان گفت جول استرنفلد در اکثر حوزه های عکاسی فعالیت داشته است. اریک کیم (عکاس آمریکایی) در مجموعه مقاله ای از شش درسی می گوید که درباره عکاسی از استرنفلد آموخته است. هر روز با یکدیگر یکی از این درس ها را مرور خواهیم کرد.

 

۳٫ به دنبال مفاهیم عمیق در عکاسی چشم انداز باشید

 

جول استرنفلد به طور جدی به عنوان یک عکاس خیابانی شناخته می شود.عکاسی که با دوربین ۳۵ میلی متری در خیابان ها مشغول عکاسی است. با این حال ممکن است با خودتان فکر کنید: عکاسی از چشم انداز چه ارتباطی با عکاسی خیابانی دارد؟

 

با وجود اینکه استرنفلد خود را یک عکاس خیابانی نمی نامد، شیوه اش در عکاسی منظره بسیار شبیه روح عکاسی خیابانی است:

 

«در درجه اول کارم را با کتاب چشم اندازهای آمریکایی شروع کردم. رویکرد من این بود که به چشم اندازها نگاه کنم تا هر نوعی از زیبایی را همان طور که وجود دارد، پیدا کنم. با نگاه کردن به چشم اندازها متوجه می شوید که چه چیزهایی درباره گذشته و حال فعلی بشر بیان می کنند. منظورم این است که سطح زمین و هرکاری را که با آن انجام داده ایم، به ما چیزهای وحشتناکی درباره خودمان خواهد گفت.»

 

من فکر نمی کنم که لزوما باید مردم در عکاسی خیابانی حضور داشته باشند. شما می توانید بسیاری از کارهای استرنفلد را به عنوان عکاسی از مناظر شهری توصیف کنید. اما از نظر من عکس های او در قلمرو عکاسی خیابانی قرار دارد. او فقط به دنبال چشم اندازهای زیبا نیست. عکس های او خیلی عمیق تر از چیزی است که ما فکر می کنیم.

 

در حقیقت عکس های استرنفلد، حقایقی درباره انسانیت و جامعه آمریکایی در دل خود دارد.

 

مترجم: سعیده فراهانی

 

بیشتر بخوانید

مطالب مرتبط

ارسال نظر