موضوعات مهم

مسیر خود را در عکاسی هموار سازید شش درس درباره عکاسی از جول استرنفلد- 6 و پایانی

مسیر خود را در عکاسی هموار سازید

ترجمه اختصاصی نوریاتو : جول استرنفلد در سال ۱۹۴۴ در نیویورک متولد شد. او یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین عکاسان معاصر است. عکس های رنگی بزرگ او که عنوان «چشم اندازهای آمریکایی» را دارد، یکی از تحول آمیزترین کارهای رنگی در چند دهه گذشته بوده است. زمانی که عکاسان مهم، فقط از فرمت سیاه و سفید برای عکاسی استفاده می کردند.

 

به گزارش مجله عکس نوریاتو، رنگ عنصر مهم کارهای استرنفلد است. او در کتاب چشم اندازهای آمریکایی به بررسی منظره های تغییر یافته به دست بشر در ایالات متحده می پردازد. برای تهیه این کتاب، استرنفلد از موضوعات عادی مانند شهرهای توسعه نیافته و منظره های بی نظیر استفاده کرده است.

 

استرنفلد بعد از این کتاب، به مدت ۳ سال با فولکس واگن کوچکی به سراسر آمریکا سفر می کند و از منظره های این کشور عکاسی می کند. وقتی که او برای عکس های رنگی و بزرگ چشم انداز مشهور می شود، شروع به عکاسی خیابانی می کند. یک دوربین لیکا می خرد و به خیابان های شیکاگو و نیویورک می رود.

 

تقریبا می توان گفت جول استرنفلد در اکثر حوزه های عکاسی فعالیت داشته است. اریک کیم (عکاس آمریکایی) در مجموعه مقاله ای از شش درسی می گوید که درباره عکاسی از استرنفلد آموخته است. هر روز با یکدیگر یکی از این درس ها را مرور خواهیم کرد.

 

۶٫ مسیر خود را در عکاسی هموار سازید

 

یکی از چیزهایی که به مدتی طولانی برایش جنگیدم، پیداکردن سبک خاص خودم در عکاسی بود. من از عکاسان بی شماری الهام گرفته ام. اما همیشه هم با آنها مقایسه می شدم. ابتدا از کارهای هنری کارتیه برسون تقلید می کردم. سپس بروس گیلدن را الگو قرار دادم.

 

با این حال با گذشت زمان متوجه شدم که در حال کشف سبک های بیشتری هستم. من این کار را با سپری کردن زمان کمتر در رسانه های اجتماعی، تمرکز بر پروژه ها و نگه داشتن عکس هایم برای مدتی طولانی (اغلب حدود یک سال یا بیشتر) انجام داده بودم.

 

فکر می کنم که در حال کشف چیزهایی بیشتر از سبک شخصی خودم در عکاسی هستم اما گاهی اوقات هم احساس می کنم با گذشت زمان در حال تکامل هستم.

 

استرنفلد نیز در کار خود به شدت تحت تاثیر عکاسان دیگر قرار می گرفت.در جوانی، به عکاسی رنگی علاقه مند شد. در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه هفتاد، وقتی که شروع به عکاسی کرد، دائما در حال تجربه کردن بود.

 

روزهای زیادی را در خیابان های نیویورک با دوربین لیکا ۳۵ میلی متری اش سپری می کرد و تلاش می کرد تا سبک خود در عکاسی را پیدا کند. او به طور خاصی از ویلیام الگلستن تاثیر گرفته بود. اما این حقیقت را می دانست که اگر می خواهد مسیر خود را در عکاسی هموار سازد، باید نشانه ای از خود به جا بگذارد:

 

« من غرق کارهای اگلستن شدم، همانطور که همه شیفته کارهایش بودند. اما این را فهمیدم که اگر دنبال سبک خاص خود هستم باید به مکان هایی بروم که او اصلا به آنجا نرفته است. سبک عکاسی الگلستن مربوط به عکس های فوری شاعرانه می شود اما من همیشه رویکردی روایت محور داشته ام»

 

نتیجه گیری

 

اگرچه جول استرنفلد یک عکاس خیابانی معمولی نیست اما باید بگویم که کارش را مانند عکاسی معمولی آغاز کرد. همچنین با وجود اینکه به شدت تحت تاثیر عکاسان معاصر خود بود اما در نهایت سبک خاص رنگی خود را در عکاسی پیدا کرد. اشتیاق بی پایان و پشتکارش باعث شد تا پروژه چشم اندازهای آمریکایی او باعث ایجاد تغییراتی بنیادین در عکاسی رنگی در قرن ۲۱ شود.

 

 

مترجم: سعیده فراهانی

بیشتر بخوانید

مطالب مرتبط

ارسال نظر