عکس‌های فی ون از تاریخ شفاهی خانواده‌اش
مجموعه عکس: زیر درخت یوزو

زیر درخت یوزو
مجموعه عکس: زیر درخت یوزوReviewed by نوریاتو on Jan 10Rating: 5.0در طول زمان، داستان‌هایی که میراث خانواده را تشکیل می‌دهند، اغلب به چیزی تبدیل می‌شوند که بیشتر شبیه به افسانه و داستان است.

در طول زمان، داستان‌هایی که میراث خانواده را تشکیل می‌دهند، اغلب به چیزی تبدیل می‌شوند که بیشتر شبیه به افسانه و داستان است. در دورهمی‌های خانوادگی، روایات طولانی با شوخی تعریف می‌شوند. این داستان‌ها با یک یادآور بصری از یک عکس یا آلبوم، زودتر در ذهن خواننده نقش می‌بندد. به نظر می‌رسد که تصویر ذاتا با این کلمات گره خورده‌اند ولی بدون راوی‌هایی که این قصه‌ها را بیان می‌کنند، باقی‌مانده‌ای از یک لحظه از زمان هستند. برای هنرمند فی ون، روشی که ما خاطرات و میراث خانوادگی را درکنار هم قرار می‌دهیم، نقطه شروع پروژه زیر درخت یوزو بوده است. در این پروژه از اقلامی از آرشیو خانوادگی‌، عکس، مقاله‌ کوتاه، متن، نامه و ویدئو استفاده شده است.

 

زیر درخت یوزو

 

او می‌گوید: “من به دنبال یک هویت نامشخص در تاریخچه خانوادگی خودم بودم. تحقیقات من از خاطرات شفاهی اعضا خانواده شروع شد و سپس از آرشیو عکس‌های خانوادگی، نامه‌ها و موارد دیگر استفاده کردم. من سعی کردم این قطعات جدا را در کنار یکدیگر قرار دهم تا به یک وجود منسجم برسم.” نتیجه نهایی یک مجموعه از تصاویر خاص است که شبیه به لحظاتی واقعی از یک دنیای تخیلی دیگر است.

 

مطالعه بیشتر: پرتره‌هایی از مردم عادی

 

زیر درخت یوزو

 

در حالی که عکس‌ها برای نسل‌های مختلفی هستند، همه آن‌ها به خاطر سیاه و سفید بودن با یکدیگر مرتبط هستند. ون در اینباره توضیح می‌دهد که:” با ترکیب مواد مختلف، من تفاوت تاری که بین مستند و داستان وجود دارد را آزمایش می‌کنم. من به دنبال این هستم که ببینم با استفاده از تصاویر، یک روایت چطور تغییر می‌کند و ماهیت مخفی آن‌ها هر روز چطور در نظر گرفته می‌شود. در فضای محدود بین زمان، فضا و تاریخ، من علاقه زیادی به رابطه بین زندگی‌نامه و تخیل دارم.”

 

زیر درخت یوزو

 

مطالعه بیشتر: نگاهی به مارون‌کول دنیای تخیلی مارک هوگان‌کمپ

 

این فضای سیاه و سفید در تمام تصاویر زیر درخت یوزو از بازتاب ضعیف موجود در یک دریاچه تا دستی که از یک پرده بیرون آمده به نمایش گذاشته شده است. قطعات غریب آرشیوی با عکس‌های معاصر درکنار هم قرار گرفته‌اند تا یک تضاد مشابه از سایه‌ها ایجاد کنند و همه آن‌ها به داستانی اشاره می‌کنند که به نظر دور از دسترس می‌رسد. ون می‌گوید: ” به شخصه من به دنبال این هستم که ببینم ما چطور یک منظره را می‌بینیم و یک روایت چطور از طریق تمرین بصری خاطره را تغییر می‌دهد. با ترکیب عکس‌های پیدا شده، متن‌ها، اشیاء و عکس‌های خودم تلاش می‌کنم امکان روابط کیهانی بین انسان‌ها، مناظر و رزونانس‌های معنوی را مورد کاوش قرار دهم.”

 

زیر درخت یوزو

 

زیر درخت یوزو

 

زیر درخت یوزو

 

مطالعه بیشتر: آزادی و انزوا در اوزارک

 

زیر درخت یوزو

 

زیر درخت یوزو

 

زیر درخت یوزو

دیدگاه شما